Europeanen hebben de klok,Afrikanen hebben de tijd - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Amiekje - WaarBenJij.nu Europeanen hebben de klok,Afrikanen hebben de tijd - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Amiekje - WaarBenJij.nu

Europeanen hebben de klok,Afrikanen hebben de tijd

Blijf op de hoogte en volg

20 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn titel zegt het al.. Om even in de Afrikaanse sferen te blijven wil ik jullie mijn vertraagde reisverslagen natuurlijk niet onthouden...
3 weken past heus wel in 1 blog, maar omdat wij Europeanen niet de Afrikaanse tijd hebben, hier deel 1 van; 'ROAD TRIP SOUTH AFRICA'

Afgelopen 15Maart was het dan eindelijk zo ver, ik vloog mijn droom tegemoet; South Africa!

Dat ik de laatste tijd aardig wat aan het reizen ben, wil helaas niet zeggen dat vliegen nu echt mijn hobby is. Gelukkig was mijn eerste vlucht naar Londen een lachertje. Net opgestegen, gauw mijn koffie achterover geslikt, en we waren alweer klaar om te landen.

Om de tijd te doden op London Heathrow en het vliegtuig eten ook niet mijn vijf sterren waardering krijgt, trok een giraffe restaurant mijn aandacht. Hoezo in Afrikaanse sferen?! Met een TE taaie burger waar ik de kwaliteit van mijn geliefde Pappa Joe's miste, was het toch aardig te eten en kon ik de kleine niet al te smakelijke vliegtuigporties vast iets makkelijker verdragen.

Het was tijd om te boarden voor de lange vlucht naar Cape Town, South Africa. Met een immens vliegtuig VOL met mensen was een plekje aan het raam niet echt mijn beste keuze. Blijkt toch dat ik nog niet helemaal een ervaren reiziger ben. Gedurende een nachtvlucht gaat het licht namelijk uit en moet het gordijntje dicht, aan het raam zitten heeft dus niet echt een meerwaarde... En al helemaal niet als ik een plasje moest plegen waar mijn acrobatieke skills naar boven kwamen om over/langs/onder mijn 3 toch ietwat gezette vliegtuigburen te klimmen...

Het leuke aan vliegen is dat je de reis weer vergeten bent zodra je aankomt op bestemming. Uit het vliegtuig gestapt, liep ik met een stevige pas naar de douane. En toen zag ik opeens een glimp van Loes, onherkenbaar, TE bruin en een TE brede lach op haar gezicht. Toch leuk om enkele minuten stil te staan en te zwaaien terwijl we enige minuten later elkaar echt in de armen konden sluiten. Zodra ik dit besefte, zette ik het al gauw op een hollen naar de douane. Blij met nóg een stempel in mijn paspoort holde ik door naar de bagageband waar mijn vertrouwde oranje koffer al gauw verscheen. Zonder de romantische klapdeuren die je altijd bij 'Hello Goodbye' ziet, spotte Loes mij al gauw in volle glorie en ik haar ook! BAM, we zijn er weer!

Alsof Loes en ik dagelijks op de highway naar Kaapstad reden, werd ik overvallen door de eerste indrukken. Verkeer dat aardig netjes reed in vergelijking op Bali, maar zich toch echt als malloten gedragen konden. Vervallen krotten waarin mensen wonen terwijl het onderkomen nog net niet omver valt, lopende mensen over de snelweg en stoplichten terwijl in mijn beleving iedereen op het zelfde moment door groen mocht rijden. Het scheurmonstertje van Loes had met zijn 1.2 motor moeite om omhoog te komen terwijl de o zo beroemde Tafelberg mij verblinde met zijn schoonheid. Kletser als ik ben, was gedurende de rit redelijk stil en besefte maar al te goed;
deze stad heeft me NU al te pakken...

Dit werd in de namiddag nog even extra bevestigd terwijl ik aan de voet van de Tafelberg in de prachtige Botanische (ofzoiets) tuinen van Kirstenbosch vertoefde en getuige was van een heus 'Summerset concert'. Met een prachtige Tafelberg waarbij Kaapstad in het dal te zien was, bleven mijn haren alleen maar rechtop staan. Wij Nederlanders die massaal naar buiten trekken zodra het zonnetje maar even schijnt en de t-shirts en korte broeken iets TE snel uit de kast getrokken worden genoot ik intens van het publiek op deze prachtige nazomer middag in Kaapstad. Pappa's, mamma's inclusief opa's en oma's en natuurlijk de kinderen/kleinkinderen als één grote familie op een picknick kleed met uiteraard volgeladen picknick manden. Maar ook studenten, toeristen, stelletjes en individuele reizigers, wat een eenheid! Daarnaast genietend van fantastische (onbekende) artiesten brandde de zon op mijn o zo witte armpjes...

Na moe te zijn van de reis en de vele indrukken was het ineens tijd om de eerste dag af te sluiten in het nu al o zo mooie Zuid Afrika!

Be continued..

Wist je dat?
Giraffe in het Afrikaans een 'Langnekkig hoefdier' is?!


  • 20 April 2014 - 22:20

    Loes:

    Whaaaaa heerlijk je verhaaltje! Alsof ik het gewoon weer herbeleef! Wat waren het drie super weken! Genoten! Memories for life! <3

  • 21 April 2014 - 17:31

    Anita Mulder:

    Wat weer e een leuke aanhef/titel! Hoe kom je erop. Je wilt echt geen journaliste worden.en wat weer leuk verteld. Ben benieuwd naar deel 2.xxxxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 26285

Voorgaande reizen:

26 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Reiswerk Studenten Congres 2014

15 Maart 2014 - 06 April 2014

ROAD TRIP SOUTH AFRICA

26 Januari 2013 - 28 Juni 2013

Indonesië en Thailand

Landen bezocht: